Tomatsallad


Hej hopp! Det är Kay som skriver (igen). Jag tänkte att jag skulle lägga upp två recept från dagens middag. En tomatsallad som tillbehör och en citronfromage till efterrätt. (Recepten är indelade i två inlägg pga. kategoriseringen)

Tomatsallad, 2-3 port.
Olika tomater (jag använde bla. plum lemon, black cherry, green zebra, coctailtomater och gula coctailtomater)
Gurka
Soltorkade tomater
Kronärtskockor
olivolja
basilika
salt och peppar

De olika tomater brukar finnas att köpa på lösvikt som butiken har blandat. Jag köpte mina tomater på Hemköp.
Jag valde att blanda mina med det som fanns hemma. Man kan själv välja vad man vill ha i sin tomatsallad, men jag tyckte denna kombination med soltorkade tomater, gurka och kronärtkockor blev gott.



 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Välkommen till vår bak- och matlagningsblogg! Vi som bloggar heter Chrille och Kay och vi bloggar om allt som angår bakning och matlagning. Vi lägger upp recept, tipsar och annat smått och gott. Kommentera gärna!



RSS 2.0