Restaurang Wokhouse


Tjingeling! Kay här.. igen.. Jag tänkte utvärdera mitt restaurangbesök idag på Wokhouse. Stället var urmysigt! Fräscht och nytt. Dock luktade det tyvärr tapetklister när man klev in, antagligen pga. de nya lokalerna som de måste ha fixat väldigt nyligen.

Jag tog en Scary Spice (Spice Girls?) som innehöll nötkött, grönsaker, vitlök och sötsojasås som serverades med ris och vitlöksbröd. Dock inget jag kunde prova.
Okej nu till utvärderingen. Maten var god, lagom stark. Nackdelen var den för söta såsen. Jag är inget stort fan av söta såser (bortsett från sweet chili) eftersom de är så äckligt mättade och innehåller alldeles för mycket socker, men servitrisen rekommenderade mig denna utav två stycken rätter, så jag chansade.

Till efterrätt delade vi alla på en Crème brûlée och en pannacotta. Crème brûléen var asgod! Inga negativa synpunkter alls. Dock innehöll pannacottan för mycket gelatin så att hela "puddingen" fick som ett äckligt lager ovanpå med gelé. Smaken var god och under det äckliga täcket var innehållet faktiskt helt okej. Men jag kan göra bättre själv.

Till sist vill jag nämna de goda drinkarna. Åh så goda!

Majs: Bra mat och dricka för bra pris.
Bajs: Den onödiga mängden socker i min sås. Jag vill inte att min varmrätt ska smaka som en efterrätt.

Ni får ursäkta mig för de ruskigt dåliga bilderna, men jag hade bara mobilen med mig.


 

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Välkommen till vår bak- och matlagningsblogg! Vi som bloggar heter Chrille och Kay och vi bloggar om allt som angår bakning och matlagning. Vi lägger upp recept, tipsar och annat smått och gott. Kommentera gärna!



RSS 2.0