Löjromtoast med gräddfil och rödlök


Hallå! Kay här igen. Börjar bli lite småtjatigt att det är bara jag som skriver. Men jag har tjatat på Chrille.

Idag kände jag för att jag bara måste lägga upp den klassiska förrätten som man aldrig kan misslyckas med, nämligen löjromstoast.

Löjromstoast
, 1 port.
1 skiva vitt bröd
Finhackad rödlök
Gräddfil
Löjrom
eventuellt smör, dill och citron

Det passar även att ha med citron och/eller dill om man vill det. Jag brukar smörsteka brödet istället för att rosta det eftersom det blir saftigare och jag tycker det blir 10 gånger godare. Sedan är det bara att slänga på allt på mackan och äta!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Välkommen till vår bak- och matlagningsblogg! Vi som bloggar heter Chrille och Kay och vi bloggar om allt som angår bakning och matlagning. Vi lägger upp recept, tipsar och annat smått och gott. Kommentera gärna!



RSS 2.0