Besök på restaurang Imperiet


 

Äntligen kommer vårt första inlägg!

Ikväll var vi på restaurang Imperiet på Medborgarplatsen. Jag (Kay) åt Moules frites med aioli och till efterrätt en macarone (med hallonsmak) medan Chrille åt Stek minute med pommes, bea och sallad. Till efterrätt tog Chrille en Crème Brûlée.

 

Kay's åsikt om besöket: Jag tyckte att restaurangen var prisvärd. Varmrätten innehöll ordentligt med mat och inget snålande med musslorna. Dessutom fixade personalen ett gott glutenfritt bröd som var smörstekt, ett mycket stort plus i kanten!
Efterrätten var mycket god! Konsistensen var sådär lite seg som den ska vara. Mycket god!
Det första intrycket av lokalen var väldigt mysig och fräsch, ett ställe jag gärna skulle besöka igen.

 

Chrilles åsikt: Jag fick bröd innan maten kom och det var gott men, det var kallt det tyckte jag var ett minus. Dock så fick man 3 sorter: mörkt (med massa kryddor och frön, Ljust (surdegs bröd tror jag) och Knäcke bröd. Det var gott bröd och dom snålade inte på det.

Jag beställde medium på min biff och fick well- done. Inte OK. Dessutom så var köttet lite mjöligt och påminnde om lever. Jag fick en näve pommes och en sallad bestående av tomat, rödlök och ruccola med dressing och bearnaise sås för 225 kr. Med tanke på mängden och kvaliten så tycker jag inte att det var en prisvärd rätt. Ett plus var att bearnaise såsen var hemma gjord, och den var god. Salladen var inget vidare med tanke på innehållet, jag tycker man kunde gjort något roligare än tomat och rödlök, eller kanske ha rostade rotfruckter eller något. Efterrätten var mycket god i smaken men konsistensen kunde vara lite bättre, lite krämigare annars var den jätte bra.

Stämmningen och inredningen var mycket mysig och mordern. Sammanfattningsvis så tycker jag att det är en bra restaurang som jag gärna skulle kunna tänka mig att besöka igen (fast kanske äta något annat).

 

Bajs: Priset för chrilles rätt.

Majs: Trevlig personal och snabb service!

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Välkommen till vår bak- och matlagningsblogg! Vi som bloggar heter Chrille och Kay och vi bloggar om allt som angår bakning och matlagning. Vi lägger upp recept, tipsar och annat smått och gott. Kommentera gärna!



RSS 2.0