Matmässan "Mitt kök"


Den här dagen var jag och Chrille på matmässan i Älvsjö. Det var enormt stort. Dock var mer än halva mässan fylld med olika vin-, öl-, wiskytillverkare. INTE OKEJ NÄR DET KALLAS MATMÄSSA. Det var ju ännu roligare när man var tvungen att vara 20 för att provsmaka. Jag blev också besviken på att det fanns hundra olika chipsmärken överallt. Visst räknas chips till något man kan äta, men inte är det mat?!

På andra bilden provsmakar vi strutskött. Det var riktigt gott faktiskt! Lite dyrt, men hade jag en plånbok som var tjockare än mina skolböcker skulle jag lätt köpt hem ett kilo.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Välkommen till vår bak- och matlagningsblogg! Vi som bloggar heter Chrille och Kay och vi bloggar om allt som angår bakning och matlagning. Vi lägger upp recept, tipsar och annat smått och gott. Kommentera gärna!



RSS 2.0